czwartek, października 31, 2019

C.#6. Maja Frykowska "Pokonaj Siebie"

Kolejna dawka cytatów, tym razem z książki "Pokonaj siebie" Mai Frykowskiej.




„ My, mieszczuchy, pędzimy na oślep, zapominając, co jest najważniejsze w życiu. Mamy ogromne oczekiwania względem siebie i innych. Zrozumiałam, że moje problemy są niczym w porównaniu z problemami, z jakimi zmagają się mieszkańcy tego miasteczka. Różnica polega na tym, że oni pomimo ciężkich przeżyć starają się być mili i uśmiechnięci. Potrafią dzielić się tym, co mają, i cieszą się kolejnym dniem. My, ludzie z dużych miast, nigdy nie mamy na nic czasu i nieustannie czegoś nam brakuje. Ciągle tylko więcej, szybciej, do przodu. […]”


„Z czasem przywykłam do tej dziwnej sytuacji. Zaczęłam się nawet cieszyć, że jest przy mnie ta mama, która mnie urodziła. Mówiła, że bardzo mnie kocha i już nigdy nie odejdzie, a ja jej wierzyłam. Ale rok później znów zniknęła. Myślałam, że to moja wina. Pomyślałam, że musiałam być bardzo złą dziewczynką, skoro znów mnie zostawiła… Nie umiałam się z tym pogodzić. Moje wątłe ciało dźwigało już zbyt wiele. Na dodatek koleżanki zaczęły mi dogryzać, że te wszystkie piękne ubrania, które stale kupowała mi mama Anka, mają mi zastąpić tatę. A ja już nie miałam ani taty, ani mamy. Pozostał tylko paniczny lęk przed odrzuceniem.”


„[…] Wierzyłam, że kiedy pokażę coś tak twórczego, ludzie spojrzą na mnie bardziej przychylnie. Przeliczyłam się. Miało być pięknie, wyszło jak zwykle. Skrzydła, które powoli zaczęły odrastać, znów zostały podcięte. Chciałam zniknąć raz na zawsze.[…]”


„[…] Zazwyczaj barierą do realizowania marzeń jest nasze nastawienie. Drogi Czytelniku, dla Ciebie i dla mnie nie ma rzeczy niemożliwych. Kluczem jest wiara i działanie. Jeśli wierzymy, że uda nam się zrealizować cel, nawet najmniejszy, to już możemy mówić o sukcesie. […]”


„Czasami liczy się intencja. Każdy z nas potrzebuje zainteresowania, ciepłego słowa czy serdecznego uśmiechu. To małe gesty, a jednak znaczą tak wiele. Kiedy ktoś się do ciebie uśmiecha, a ty to odwzajemniasz, od razu świat wydaje się piękniejszy. […]”





Moją recenzję tej książki znajdziesz tu 👉"Pokonaj siebie" Maja Frykowska



Buziaki MrsBookBook 😙

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © MrsBookBook , Blogger