środa, października 06, 2021

R.#262. "Dotyk" Ilona Gołębiewska

Tytuł: „Dotyk”
Autor: Ilona Gołębiewska
Wydawnictwo: Muza
Data premiery: 28 lipca 2021
Liczba stron: 413 stron
Cena: 39,90 zł
Ocena: ⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐✩✩✩





Jeden dzień, jedno spotkanie, jedna decyzja… Tyle wystarczy, by odmienić swój los lub stracić coś bezpowrotnie. Majka i Michał są tego przykładem.

Ona uwielbia brawurę i prowadzi szalone życie. Jej znakiem rozpoznawczym są ryzykowne decyzje, szemrane znajomości i wybitny talent do pakowania się w kłopoty. Zrobi, zanim pomyśli. Nigdy niczego nie żałuje. Płaci wysoką cenę za swoje błędy.

On, mimo młodego wieku, ma w życiorysie kilka poważnych rys i dramatycznych zdarzeń. Wie, czym jest odpowiedzialność za drugą osobę i ciężka praca. Każdego dnia podejmuję próbę rozliczenia się z przeszłością, która nie daje o sobie zapomnieć.

Majka i Michał. Są jak dwa żywioły, dwa zupełnie inne światy.

Ale już podczas pierwszego spotkania wiedzą, że ta znajomość odmieni ich życie. Poznają się w najgorszym dla siebie momencie. Są poranieni, zagubieni, z bagażem złych doświadczeń i problemów. Ukojenia szukają z niezobowiązującej relacji.

Jednak nie tak łatwo uciec przed rodzącym się uczuciem…
Opis pochodzi od wydawcy.





To było moje trzeciej spotkanie w twórczością tej autorki i mimo, iż te książki, które czytałam mają ten sam schemat, i bez problemu odgadłam co będzie dalej, to wciągnęła mnie ta historia.

Głowna bohaterka Majka to żywiołowa kobieta. Wraz z przyjaciółmi, Olgą i Sebastianem, prowadzi firmę, a dodatkowo udziela się w fundacji. Ma narzeczonego, jednak ich związek zostaje poddany próbie, gdyż on jest w Norwegii, a ona w Warszawie. Na początku miał wyjechać na 3 miesiące, lecz jego pobyt tam wciąż się wydłuża i wydłuża. Dodatkowo Majka odkrywa pewne niejasności, w tym co mówi jej partner. Młoda kobieta ma też kilka spraw, które ciągną się za nią z przeszłości i w najmniej oczekiwanym momencie dadzą o sobie znać.

Michał, to poukładany mężczyzna, który ma własną firmę budowlaną. Majkę poznaje przypadkiem podczas remontu fundacji i coś zaczyna między nimi iskrzyć. Jednak on też skrywa kilka tajemnic z przeszłości, o których nie chce wspominać nikomu. Mimo, iż są jak ogień i woda, to zaczyna ich coś łączyć.

Czy Majka, która wpadnie w kłopoty sobie sama z nimi poradzi? Czy główni bohaterowie otworzą się przed sobą i zdradzą sekrety z przeszłości?



„Każdego dnia spotykamy różnych ludzi.
Jedni pojawiają się na chwilę, inni na kilka lat, niektórzy zostają na całe życie.
Mogą stać się dla nas lekcją, doświadczeniem lub szansą na upragnione szczęście.
Kim ty będziesz dla mnie? Kiedy się pojawisz?
Tęsknię za tobą, chociaż jeszcze cię nie znam.
Czekam na ten wyjątkowy moment, kiedy staniesz przede mną, spojrzysz mi w oczy, lekko się uśmiechniesz.
Moje serce zabije szybciej, a w głowie pojawi się myśl, że to właśnie ty.
Wtedy wszystko znajdzie się na swoim miejscu.
Gdzie mam cię szukać?
Proszę, daj mi chociaż maleńki znak.”



Książkę czytało i się bardzo szybko. To była taka lekka i przyjemna lektura. Autorka pokazała nam, że dla prawdziwej miłości nie liczy się to co było kiedyś, najważniejsze jest tu i teraz.

Majka to osoba, która niczego nie żałuje, cieszy się życiem i podejmuje ryzykowne decyzje. Czasem nie zdaje sobie sprawy jak bardzo ryzykuje. Jednak to co mi się w niej najbardziej podobało to, to że choćby wpakowała w kłopoty siebie i przyjaciół, to odpowiedzialność za to bierze na siebie. Nie zwala winy na nikogo innego.

Nasz główny bohater to oaza spokoju. To ile on ma cierpliwości do tej Majki to głowa mała. Chociaż sam też potrafi kłamać bez zająknięcia się. Mimo to wydaje się mieć głowę na karku i zawsze stara się myśleć racjonalnie.

Książka napisana jest bardzo przyjemnie i mimo, iż na początku jakoś trudno było mi się połapać kogo ta książka będzie dotyczyć czy Olgi czy Majki, (nie czytałam opisu przed czytaniem) to byłam ciekawa co dalej się wydarzy. Więc jeśli szukacie czegoś lekkiego, to jak najbardziej polecam wam tę historię. Na koniec dodam, że śmiało możecie sięgać po tę książkę bez znajomości poprzednich części.



Za egzemplarz do recenzji dziękuję:



Buziaki MrsBookBook 😙

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © MrsBookBook , Blogger