środa, listopada 24, 2021

R.#282. "Jak ograniczać napady złości i zyskać spokój w rodzinie" Carla Naumburg

Tytuł: „Jak ograniczać napady złości u dziecka i zyskać spokój w rodzinie”
Autor: Carla Naumburg
Wydawnictwo: Muza
Data premiery: 10 listopada 2021
Liczba stron: 222 strony
Cena: 39,90 zł
Ocena: ⭐⭐⭐⭐✩✩✩✩✩✩





Kolejna książka autorki "Jak nie krzyczeć na swoje dziecko".

Praktyczny poradnik wychowywania dzieci w atmosferze spokoju i akceptacji. Dostarcza pomysłów na konkretne gry i zabawy uczące odpowiedzialności i samokontroli, bycie w zgodzie ze swoimi emocjami, ale bez przyzwalania na wylewanie ich na innych w agresywny, niekontrolowany sposób.
Opis pochodzi od wydawcy.





Chyba każdemu rodzicowi zdarzyło się, że dziecko wpadło w szał, krzyki, płacze, tupanie, bicie, szczypanie, gryzienie, można by było wymieniać i wymieniać. I po tej książce spodziewałam się, że znajdę w niej rady jak sobie z takimi napadami złości radzić. Czy uważam ten poradnik za przydatny? Zapraszam do czytania dalej.

Cała książka skupiona jest na tym jak zyskać spokój w rodzinie. Po pierwsze to rodzic musi odnaleźć spokój w sobie a dopiero potem nauczyć tego dziecko. Zasada numer jeden tego poradnika to gdy ci smutno, gdy ci źle weź głęboki oddech i uspokój się. Chociaż nie bo nie można ponoć mówić do dziecka uspokój się. Kolejna zasada to zwracanie uwagi na najdrobniejsze rzeczy i medytacja. Najlepiej by było gdyby każdego dnia poświęcić chwilę na medytację.

Książka zawiera wiele ciekawych pomysłów jak nauczyć dziecko medytacji, jak wyciszyć dziecko przed spaniem na przykład, kąciki spokoju, słoiczki wdzięczności, czy też pudełka strapień. Jednak uważam, że to wszystko co opisane jest w tej książce dotyczy starszych dzieci.

Ja nie wyobrażam sobie, że usiądę z moim trzylatkiem i powiem mu, że teraz posiedzimy chwilę w ciszy i spokoju, żeby sobie wyobraził kwiatki na łące, szumiące drzewa, spadające liście czy latające motylki. Nie ma takiej opcji, żeby mój syn skupił na tym swoją uwagę na co najmniej dwie minuty, on tyle nawet nie wysiedzi w ciszy i spokoju. Kolejny przykład to jak się go spytam czemu jest smutny to mi odpowie bo jestem smutny bo tak.

Spodziewałam się znaleźć w tej książce rady jak poradzić sobie u dziecka z napadem złości i z tego co zrozumiałam to czasami lepiej jest zostawić dziecko w spokoju. Bo wiadomo dziecko się denerwuje to i rodzica już szlag trafia, więc rzeczywiście może i lepiej zostawić dziecko niech się wykrzyczy i samo uspokoi. Jednak co gdy dziecko wpadnie w szał w sklepie? Mam go zostawić i iść robić zakupy dalej? A na ulicy? Mam zostawić na środku i iść do domu i czekać aż wróci? No na pewno nie.

Tak więc niestety alej tej książki nie polecam. Miałam ją ocenić 2/10 bo u mnie wcale się ten poradni teraz nie sprawdzić, jednak zdecydowałam się dać jej 4 przez względu na to, że zawiera wiele ciekawych pomysłów, które można zrealizować z dzieckiem, lecz starszym już dzieckiem.



Książkę otrzymałam przy współpracy z wydawnictwem:





Buziaki MrsBookBook 😙

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © MrsBookBook , Blogger