poniedziałek, lipca 24, 2023

R.#410. "Dziewczyna z Titanica" Shana Abe

Tytuł: “Dziewczyna z Titanica”
Autor: Shana Abe
Wydawnictwo: Filia
Data premiery: 12 kwietnia 2023
Ilość stron: 456 stron
Cena: 49,90 zł
Ocena: ⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐✩✩




Chyba każdy słyszał o Titanicu, większość może po prostu z filmu, ale każdemu o uszy się ta tragedia obiła. To właśnie tam, częściowo rozgrywa się akcja książki, jednak zacznijmy od początku.

Madeline Force jest młodą dziewczyną, która o życiu jeszcze nie wie zbyt wiele. Jednak pada ona w oko pewnemu pułkownikowi J. J. Astorowi. Panna Force pochodzi z klasy wyższej jednak rodzina państwa Astorów to zupełnie inna liga. Madeline ma zaledwie siedemnaście lat, a jej wybranek jest o około trzydzieści lat od niej starszy, a dodatkowo jest rozwodnikiem.

Jednak dobra reputacja pułkownika sprawia, iż rodzina Force nie widzi przeciwwskazań by dobrze wydać córkę za mąż.

Życie małżeńskie trochę przerasta młodą mężatkę, na każdym kroku są śledzeni przez dziennikarzy, którzy nie dokońca pochlebnie wypowiadają się o nowej Pani Astor.

Para młoda wybiera się w podróż do Egiptu a wracając ruszają w podróż do Nowego Jorku luksusowym transatlantykiem, RMS Titanic.

Jak zakończy się dla nich ta podróż? Czy związek z taką różnicą wieku był dobrym pomysłem? Jak Madeline poradzi sobie z dziennikarzami?


 

Muszę przyznać, że mimo iż wiedziałam jak zakończy się podróż Titanicem, to i tak z zapartym tchem czytałam co będzie dalej.

W pierwszej kolejności myślałam, że głowni bohaterowie są postaciami fikcyjnymi, jakie było moje zdziwienie gdy dowiedziałam się, że takie osoby rzeczywiście płynęły tym statkiem.

Jestem pod ogromnym wrażeniem jaki wywiad musiała przeprowadzić autorka by stworzyć tę książkę. Nie będę oszukiwać, że historię Titanica znam głównie z filmu.

Pomysł by napisać historię właśnie o J. J. Astor i Madeline Force wydaje mi się świetny. Była to para, która wzbudzała dosyć dużo kontrowersji, ona młoda on świeży rozwodnik i o wiele lat starszy od niej. Nie dziwię się, że dziennikarze wystawiali pod ich oknami i śledzili każdy ich krok, każdy był ciekaw jak ten związek dalej się potoczy.

Przez to iż już od początku wiemy jak się ta historia zakończy, to trochę dłużyło mi się to całe wprowadzenie. Osobiście nie mogłam się doczekać, aż dotrę do szczegułow, do docelowego rejsu Titanicem.

Koniec, końców historia mnie wciągnęła i bardzo przyjemnie mi się ją czytało. Miałam wrażenie jakbym stała gdzieś dosłownie obok, jakbym razem z Madeline płynęła szalupą ratunkową numer cztery.

Przepiękna historia o miłości, o tym jak wiele czasem trzeba znieść by być szczęśliwym, jak dużo trzeba poświęcić. Wzruszająca powieść o prawdziwej miłości i koszmarnym rejsie Titanicem.


Egzemplarz do recenzji otrzymałam przy współpracy reklamowej z wydawnictwem:





Buziaki 😙

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © MrsBookBook , Blogger