czwartek, sierpnia 27, 2020

R.#149. "Dawne kłamstwa" Muna Shehadi

Tytuł: „Dawne kłamstwa” 
Autor: Muna Shehadi 
Cykl: Córki fortuny (tom 1) 
Wydawnictwo: Sonia Draga 
Data wydania: 8 lipca 2020 
Ilość stron: 392 strony 
Cena: 39,90 zł 
Ocena: ⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐✩✩




Pierwsza część porywającej trylogii o rodzinnych sekretach, romansach i odkrywaniu samej siebie

Co stanie się, gdy trzy siostry po śmierci matki odkryją, że ta – cudowna i uwielbiana przez wszystkich gwiazda filmowa – nie mogła ich urodzić?

Po tragicznej śmierci Jillian Croft, olśniewającej gwiazdy filmowej, świat jej córek, Olivii, Rosalind i Eve, kompletnie się wali. Siostry nie przypuszczają jednak, że będą musiały zmierzyć się z prawdą o wiele trudniejszą niż problemy psychiczne matki i udar ojca. Porządkując po latach rodzinny dom, odkrywają dokumentację medyczną, zgodnie z którą Jillian nie mogła urodzić żadnej z nich. Olivia i Eve są przekonane, że musiało dojść do pomyłki, ale ekscentrycznej i impulsywnej Rosalind intuicja podpowiada, że to prawda. Od zawsze czuła, że nie pasuje do atrakcyjnych sióstr, podejmuje więc amatorskie śledztwo, które prowadzi ją do spokojnego Princeton… 




Trzy młode kobiety, siostry, mają za zadanie przejrzeć pudła ze starymi rzeczami i zdecydować co jest dla nich ważne a co można wyrzucić. 

Natrafiają na dokumenty medyczne mamy, Jillian Croft, która już nie żyje. Z tych dokumentów wynika, iż prawdopodobnie nie są siostrami. 

Jillian Croft, była wielką gwiazdą filmową i uważano ją za wzór kobiecości. Wiodła wydawać by się mogło idealne życie z mężem i trójką córek. Jednak, co tak naprawdę się działo za murami domu wie tylko rodzina. 

Olivia i Eve po odnalezieniu dokumentów nie chcą wierzyć w to, że to nie Jillian ich urodziła i nie chcą szukać prawdy. Jednak Rosalind cała ta sytuacja nie daje spokoju i postanawia wyruszyć w podróż i odnaleźć swą biologiczną matkę. Jednak sprawa jest trochę utrudniona gdyż nie może zapytać ojca wprost w obawie jego zdrowie. 


"Raz zobaczyłam zdjęcie mamy w albumie fotograficznym. Leżał na półce, a ja akurat się nudziłam, więc go zdjęłam. Była taka młoda i taka śliczna! Co się stało? Dlaczego śliczne młode kobiety z własnej woli zmieniają się w okropne stare mamy? Ja nigdy do tego nie dopuszczę, nieważne, ile dzieci będę miała. A będę je miała na pewno."


Uwielbiam takie historie, w których bohaterowie szukają swych korzeni. Ta książka to pierwszy tom z cyklu „Córki fortuny” a ja już nie mogę się doczekać kolejnej części. 

Jak dla mnie autorka pisze bardzo lekko i przyjemnie. W przypadku tej historii już od początku odkrywamy tajemnicę i małymi kroczkami, z każdym rozdziałem zmierzamy ku odkryciu prawdy. Przyznam, że ta książka mnie porwała i oczarowała. Świetnie wykreowana fabuła. 

Pomysł na to, iż to córka wielkiej gwiazdy filmowej szuka swego pochodzenia, pokazuje że show-biznes wcale nie jest taki kolorowy, aczkolwiek ma się większe możliwości. 

Wiele emocji wzbudzały we mnie fragmenty pamiętnika Jillian, gdzie opisuje, że dostrzega, iż jest z nią coś nie tak. Wspomina o matce, która nie okazywała jej miłości. Znajdziemy tam również jej marzenia i plany na życie po ukończeniu szkoły. Mogę przyznać, że te fragment urozmaiciły tę książkę i czytając tę historię nie mogłam się doczekać aż dotrę do kolejnej notki z pamiętnika. 

Uważam, iż ta historia jest naprawdę godna polecenia, a ja tak jak pisałam wyżej już nie mogę się doczekać kolejnej części. 



Za egzemplarz do recenzji dziękuję wydawnictwu




Buziaki MrsBookBook 😙

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © MrsBookBook , Blogger